08-685 00 80

KONTAKT

Företagsflytt & kontorsflytt

När ni ska byta kontor måste flytten gå smidigt, snabbt och problemfritt. Under våra 30 år i branschen har vi lärt oss att hemligheten bakom en lyckad företagsflytt är bra planering och projektledning. Du kan därför säker på att din kontors- eller företagsflytt genomförs på ett strukturerat sätt – oavsett om du är småföretagare eller företräder en stor koncern.

Första steget är att vi går igenom era behov och hur vi kan flytta ert kontor eller företag på ett sätt som fungerar bäst för er verksamhet. Tillsammans tar vi fram en flyttplan för packning, demontering, lastning, städning, transport, lossning, uppackning och montering. Vi kan även hjälpa er med mellanlagring eller magasinering, hämtning och montering av nya möbler samt installation av datorer och övrig kontorsutrustning.

Målet är att er verksamhet ska kunna rulla på utan avbrott, trots att kontoret under en period befinner sig mellan två olika adresser. Det är alltid er verksamhet som styr när flytten bör ske, exempelvis om det tar flera dagar, måste ske på helgen eller i olika etapper. När personalen kommer till kontoret efter flytten ska allt vara färdig, så att de kan arbeta effektivt från dag ett.

Förutsättningen för att lyckas med en större företagsflytt är att planera allt i förväg och förmågan att ta till vara på tidigare erfarenheter i själva genomförandet.

En företagsflytt består av många moment

Tack vare en genomarbetad flyttplan kommer alla anställda att ha full koll på vad som kommer att ske i vilken ordning, vad som förväntas av dem och vilken utrustning som kommer att behövas. Allt för att ni ska kunna fokusera effektivt på er kärnverksamhet och lämna stöket åt flyttexperterna.

  • Demontering och packning.
  • Lastning och transport.
  • Städning.
  • Eventuellt mellanlagring eller magasinering.
  • Lossning, uppackning och montering.
  • Eventuellt hämtning och montering av ny utrustning.

Oftast börjar vi med en kostnadsfri besiktning, för att kunna lämna ett kostnadsförslag.

Glöm inte att…

  • Boka flyttfirman minst 3-4 veckor i förväg.
  • Beställ flyttkartonger, bubbelplast och annat.
  • Adressändra till kunder, leverantörer och myndigheter.
  • Flytta bredband, telefoni, elavtal, försäkringar och så vidare.
  • Tydligt märka alla flyttkartonger och allt gods.

Några generella packtips

  • Tejpa ihop mattor, lösa hyllplan och liknande.
  • Märk flyttkartonger med våning och rumsnummer.
  • Packa inte för tungt och stapla kartongerna tre och tre.
  • Inhyrda kontorsmaskiner flyttas (oftast) av leverantören.
  • Packa köksgeråd ståendes med makulaturpapper.
  • Koppla ur all teknik och märk upp sladdarna.

Du hittar fler förslag på vår tipssida.

Mindre flytt

Om ni ska möblera om på kontoret eller behöver göra mindre interna omflyttningar kan vi i regel ordna det redan inom några dagar. Även hämtning och montering av ett mindre antal möbler eller en tung flytt av exempelvis en maskin eller ett kassaskåp kan oftast ske med kort varsel.

Vi kan även demontera och forsla bort gamla möbler för återvinning, tömma ett enstaka kontor eller montera upp ny kontorsutrustning direkt från kartong.

Säkerhet och integritet

Ditt gods är försäkrat under hela flytten och vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14 001. Utöver försäkringar tillämpar vi också de ansvarsbestämmelser som ingår i branschens villkor för kontorsflytt. Ladda ner Kontor 2003 här.

Vår trevliga personal är uppmärksam, förutseende och kunnig. Vi har självklart genomgått utbildningen Säkra lyft och har ID06-behörighetskort. Därför vet vi hur man förebygger olyckor, emballerar på rätt sätt och undviker skador på både lokaler och gods. I alla våra flyttprojekt får du en personlig kontaktperson för alla frågor.

Självklart arbetar vi under total tystnadsplikt, så dina mappar och journaler är trygga under exempelvis en arkivflytt.

Vad kostar en flytt?

Fyll i dina uppgifter i vår offertförfrågan så återkommer vi inom kort med ett förslag. Du kan också ringa oss direkt på 08-685 00 80.

Be om offert

Tryck, expo & binderi

Behöver du affischer, vepor, foldrar, broschyrer, visitkort, kataloger, roll-up eller tidningar?

Vi printar (nästan) allt och du kan luta dig tillbaka när vi får sköta hela kedjan med print, bindning, plock och pack, adressering och distribution.

Läs mer på Carrier print

Carrier Flytt

Dåntorpsvägen 4
SE-136 50 Jordbro

08-685 00 80
flytt@carrier.se

Om Carrier

Vi har blivit ledande inom lager, logistik och distribution och finns idag etablerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Jönköping.

Carrier Transport

Carrier Garment Services

Safe Carrier Logistics

Carrier Print

Carrier Flytt